Συμβουλε?ς για γονει?ς και εκπαιδευτικου?ς

  • Να παραμει?νετε η?ρεμοι και καθησυχαστικοι? απε?ναντι στους μαθητές/-τριες, λειτουργω?ντας ως προ?τυπο συμπεριφορα?ς.
  • Να ακου?τε και να συζητα?τε μαζι? τους, ενθαρρυ?νοντα?ς τους να μοιραστου?ν μαζι? σας τις σκε?ψεις και τα συναισθη?ματα? τους, το?σο τα ευχα?ριστα ο?σο και τα δυσα?ρεστα.
  • Ενημερω?στε τους μαθητές/-τριες σχετικα? με τον ιο? με ακριβη?, συ?ντομο και ειλικρινη? τρο?πο, λαμβα?νοντας υπο?ψη την ηλικι?α και την αντιληπτικη? τους ικανο?τητα. Η απο?κρυψη της αλη?θειας και των γεγονο?των μπορει? να δημιουργη?σει συ?γχυση και αβεβαιο?τητα στους μαθητές/-τριες.
  • Ενθαρρυ?νετε την αναζη?τηση απο? τους ίδιους τους μαθητές/-τριες πηγω?ν ειδη?σεων και πληροφοριω?ν σχετικα? με τον ιο? και συζητη?στε μαζι? τους για τις ειδη?σεις και τις πληροφορι?ες αυτε?ς, βοηθω?ντας τους να αναπτυ?ξουν μια κριτικη? ματια? απε?ναντι? τους. Ο?μως, αποθαρρυ?νετε την υπερβολικη? ε?κθεση στις πληροφορι?ες αυτε?ς, καθω?ς αυτη? μπορει? να οδηγη?σει σε αυ?ξηση του α?γχους και του φο?βου τους.
  • Δημιουργη?στε ε?να ασφαλε?ς περιβα?λλον υπενθυμι?ζοντα?ς τους συνεχω?ς τα με?τρα προφυ?λαξης απο? τον COVID-19 και διαβεβαιω?νοντα?ς τους ο?τι λαμβα?νονται ο?λα τα δυνατα? με?τρα για τη διασφα?λιση της δημο?σιας υγει?ας απο? την επιστημονικη? κοινο?τητα και την πολιτει?α.
  • Να αποφευ?γετε την απο?δοση ευθυνω?ν και την αρνητικη? κριτικη? απε?ναντι σε ε?να α?τομο που νο?σησε και να εξηγη?σετε στους μαθητές/-τριες  για ποιους λο?γους δεν ευθυ?νεται το ι?διο το α?τομο, καταπολεμω?ντας ε?τσι την εμφα?νιση φαινομε?νων στιγματισμου? και σχολικου? εκφοβισμου?.
  • Ενθαρρυ?νετε τη συχνη? συμμετοχη? των μαθητών/-τριών σε δραστηριο?τητες που τους αποφορτι?ζουν και τους χαλαρω?νουν.